Olakšajte djeci stres kraja nastavne godine
Olakšajte djeci stres kraja nastavne godine
Autorica: Gordana Benat
Kraj školske godine donosi glavobolje djeci i roditeljima. Roditelji inzistiraju na pojačanom učenju, a djeca osjećaju pritisak zbog učestalih ispitivanja i pisanja testova u školi i očekivanja roditelja vezana uz školski uspjeh.
Zbog svega toga djeca osjećaju strah, uzbuđenje, uznemirenost i tjeskobu. Svi navedeni osjećaji definiraju se kao stres, koji je svojstven odraslima, ali i djeci. Budući da stres ne bira godine, jednako ga mogu osjećati djeca u prvom, petom ili osmom razredu, kao i u srednjoj školi.
Izloženost stresu jednako je rizična za njihovo zdravlje kao i za zdravlje odraslih. Zato im je potrebna podrška i razumijevanje obitelji i okoline. Važno je da roditelji u takvim situacijama puno razgovaraju s njima i pokušaju im pomoći riješiti se pritiska ohrabrivanjem, optimizmom, ali i konkretnim potezima poput pomoći u planiranju vremena, organizaciji obaveza i traženju optimalnih rješenja.
Nasuprot uvriježenim scenarijima kraja školske godine kada roditelji i okolina savjetuju djecu da je 'sada zadnji tren kada treba zapeti' i da sve aktivnosti koje 'oduzimaju' vrijeme – poput igre i odmora, treba svesti na minimum, jer, 'za to će biti vremena cijelo ljeto', izuzetno je važno za djecu da u stresnim razdobljima, imaju vremena za opuštanje, igru i druženje s prijateljima.
Realnost je ta da, ako dijete nije 'zapelo' tijekom cijele godine, malo će moći učiniti na samom kraju školske godine. U takvim slučajevima su djeca izložena najvećem stresu. Okolina ih vidi samo kao učenike, a ne i kao djecu koja imaju pravo na opuštanje, igru i odmor.
Razredna nastava
Predmetna nastava
Strategije aktivnog čitanja (1. dio)
Strategije aktivnog čitanja (2. dio)
Učitelji |
Dnevni tisak |
• Večernji list |
• Jutarnji list |
• Drvo znanja |
• Bug |
Učenici |
Roditelji |
Općenito |
Top Links |